Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Zsuzsi naplója - 2. hét

2013. május 26. - Blanka Hámori

Zsuzsi, a blog Nagy Megújuló Programjának megvalósítója, a II. hetet fejezte ma be. A héten 2 kardió és 2 erősítő edzésen van túl és végre kezd az étkezésre is odafigyelni. Ezúttal még részletesebben olvashattok a napjairól, arról, hogy hogyan és mi módon zsúfolja bele az életébe a mozgást. Látni fogjátok, hogy egy átlag háziasszonynak és anyukának sem lehetetlen , hogy belevágjon az életmód váltásba…

 

2. HETI  ELŐÍRT PROGRAM: - a korábbi, ~50 perces kardió edzésből 2 db - 2 erősítő edzés: teljes testes, alapozó tréning (késisúllyal és sajás testsúllyal, hogy otthon is meg tudja csinálni) ~1 óra - "Lélek-napok": a Szabadság napja, a Rend napja, a Köszönet napja

 

ZSUZSI NAPLÓJA

Még csak most kezdtem, de máris sodornak az események. Második hét első napján a hűtőszekrény még tele az isteni sütikkel, amik a hétvégéről megmaradtak. Akárhányszor kinyitom a hűtőt, hívogat az epres torta és kacsingat rám a zserbó, de én ellenállok… nem… elhatároztam, és mint tudjuk, minden csak elhatározás kérdése… mától az étkezésre is odafigyelek, amennyire tudok.

Hétfőn kardió edzéssel kezdtem, ami közben volt időm elmélkedni és eszembe jutott, amit régen mindig elmondtam annak, aki nem volt képes mozogni, mert nincs energiája, fáradt… hogy hidd el, csak el kell kezdeni, a mozgással termeled az energiát és ha sokat mozogsz energikusabb leszel… Szerintem teljesen hülyének néztek, nem értem, hogy nincs erejük?!? Sajnos erről az okosságról én is elfeledkeztem, de most eszembe jutott… ahogy végeztem a 40 perces kardió programmal úgy éreztem még egyszer ennyi menne (persze biztos nem, de az érzés az enyém :)) .

Kedden következett az első erősítő blokkom. Rengeteg teendőm lett volna, tele a mosogató, porszívózás, ágyhúzás. Végül utóbbi kettőt másnapra halasztottam, hisz megvár… Csőstül jöttek a feladatok, a telefonom megállás nélkül csörgött, váratlan program is akadt, de sikerült kihoznom a napot úgy, hogy időre beessek a Corner Fitneszbe, ahol Blanka már várt. A már rég elfelejtett izmaim összeszedték magukat. Annyira jól sikerült, hogy Blanka nem kímél, máris emelni akar az adagon. Nesze neked „mindent bele”… :) Az agyam százfelé, puffogok neki folyamatosan a napi teendőkről, eseményekről, de állja a sarat és nem hagy közben pihenni csak a minimumot :) Közben fogytak a feladatok, fekvőtámasz, súlyzó, kitörés, guggolás és máris a földön fekszem mozdulatlanul.. A következő emlékem a napról, hogy feldobva ülök az autóban, mert ezt is megcsináltam. Az autóút pedig kifejezetten hasznos, lehet ügyeket intézni, telefonálgatni a barátokkal, feltöltődve, élményekkel teli érkeztem haza, ahol még ki sem pakoltam a táskámat már „Anya mesélj nekem! „ööö, esz-esz, öööö” fogad. Igen-igen, így könnyű a vacsorámat leegyszerűsíteni, egy paradicsom, két karika uborka, retek és egy darab sajt…. menni fog! :)

Nézzük milyen egy pihenőnapom, hiszen Fitneszanyu erről is gondoskodott. Regenerálódás, lelki töltődés. De végül a nap nem így alakult… bevallom nem is gondoltam, hogy sikerül megvalósítanom. A viharfelhők tovább gyűltek a fejem felől. Ismét koránkelés, de ezúttal kihasználtam. Reggel 8-ra már túl voltunk az öltözésen, reggelin, ágynemű cserén, porszívózáson és egy adag mosáson. Rém elégedett voltam magunkkal. Délelőtt játszóház, vásárlás, aztán közbejött egy kis fűnyírás, ami igen erőltetett tempóba fért csak bele, de még eső előtt megoldottam, nem beszélve az extra kardióról, amit ez jelentett. Vacsit viszont megint ügyesen leegyszerűsítettem, némi zöldség nyersen.  Megígértem magamnak, minden nap hasazok egy kicsit. Néhány perc, mert ennyi már nem oszt nem szoroz, viszont a lelkemnek és a hasamnak hasznos. És hogy mire jó egy eseménydús nap? A falásrohamokat, vagy rágcsákat, nagyívben el lehet kerülni :)

Csütörtöki napom nagy kérdése az volt, hogy ha vendégek jönnek hogy állok ellen a sütinek és mikor fogok edzeni? Talán sokan vannak ilyen cipőbe, hogy ide rohannak – oda rohannak, vendégségbe mennek, vagy vendégeket fogad és aztán a nap eltelik… igen, de az este még ott van, nem? Én ezt választottam, igaz, ehhez nem árt egy támogató férj, aki bevállalja a fürdetést-mesélést-altatást, de akár ezek után is bele lehet fogni. Az pedig egyébként sem árt, ha az életmódváltásban van aki támogatja az embert. Nekem szerencsém van, mert az egész családom - beleértve a szüleimet is – támogatnak és segítenek ahol tudnak. De ne rohanjak előre.. reggel kopogott a szemem… fel akartam falni a hűtőt, de aztán eszembe jutottak Bihari Nóri tanácsai, aki a Nagy Megújulás Program dietetikusaként remek tanácsokat írt arra az esetre, hogy mit kerüljek el, ha jót akarok. Így maradtam a rozskenyérnél zöldséggel, sajttal és csirkemell sonkával, és az elengedhetetlen tejeskávéval, aminek rájöttem, hogy bár iszonyat íze van cukor nélkül, mégis meg lehet inni… és a tiltólista..a mai ebéd szinte minden összetevője a „ritkán fogyaszd” kategóriába volt sorolható …Tejszínes eperkrémleves, lasagne és egy kis rétes… de tényleg kicsi!!! Kirúgtam a hámból.. de a vacsorából nem engedtem.. hiába a maradék lasagne és rétes, rám csak pár darab zöldség várt a hűtőben…

Pénteken a program szerint ismét egy pihenőnap következett, el is mentünk a gyerekekkel barátnőzni, játszóterezni. Az idő nem volt túl fényes, így farmer után kutattam… ezekkel még hadilábon állok, de gondoltam összeszedem a bátorságomat és felpróbáltam egy régi-régi gyerekek előtti „kedvenc-farmert”.. Bár a hangyák nem fértek be mellém, rám jött és be tudtam gombolni!!! Máris jobban indult a nap! Mai feladatom a rendrakás lett volna a ruhásszekrénybe, de ezek tudatában én még bízom… a program végén viszont ígérem megcsinálom, ha valami nem jön rám még akkor sem, az mehet egy szeretetszolgálat javára… nem ámítom magam tovább. Mozgásnak két nagy sétát tudhatok be a gyerekekkel a mai napra, az étkezésre viszont próbáltam nagyon odafigyelni, de tényleg! A vacsora még mindig kenyér nélkül telt, és még a fiam maradékát sem éltem fel, ahogy régebben.

Bevallom hősiesen, a szombati erősítő edzéstől tartottam egy kicsit. Az előző után elég erős izomlázam lett, nem voltam benne biztos, hogy egyáltalán meg tudom-e csinálni, de aztán a feladatok után büszke voltam egy kicsit magamra, hogy nem akadtam el. Az edzésre nagyjából nulla időm maradt, ismét vendégség volt, tettünk-vettünk-ettünk, de azért sikerült úgy alakítani, hogy a délutáni alvásban megcsináljam a „kötelezőt”. Egy jó hírt is kaptam, a második terhességem után a hasizmom „csak” eltávolodott, de köldöksérvem úgy néz ki nincs… Zöld út a hasizom gyakorlatok űzéséhez, és talán egyszer még lesz ebből has… csak kitartás kell…. Étkezés? Igyekszem, igyekszem.. de nem könnyű…

Vasárnap pihenőnap.. vagy olyasmi :) gyereknap lévén megjelent a süti az asztalon… egy fél elfogyott :( A köszönet napja van ma a programom szerint. Igyekszem teljesíteni, és itt is megragadom az alkalmat, hogy megköszönjem mindenkinek , aki segít, támogat és mellettem áll a változásban és természetesen a Csapatnak is, főleg Fitneszanyunak, hisz neki „kell” a legtöbb energiát a változásomba fektetni és egyelőre úgy érzem remek munkát végez:)

Lehet, hogy sokaknak eszébe jut hol vannak ilyenkor a gyerekek? Általában az „alvóidőt” használom ki az edzésre, ami nálunk nem sok, max 1,5 óra, amit most még a fogzás is nehezít... de egyelőre úgy néz ki nem szalad a lakás, mindenki megkapja amit eddig és még én is. Igyekszem a mozgási lehetőséget mindig kihasználni, így például a kertünkben lévő trambulint, vagy a fogócskázást. Korábban előfordult hogy görkorcsolyával toltam a babakocsit, ez testvérfellépővel még izgalmasabb…. Nem, nem tudtam görkorizni, de a babakocsiba olyan jól meg lehet kapaszkodni! A mozgást be lehet építeni egy kis akarással…  Ami pedig még jobb, a gyerekek ezt látják, megszeretik a mozgást és ráadásnak új mászókájuk lett, az ellipszis trénerem… örömmel játszanak rajta együtt is, elég nagy és mindkettőjüknek jut egy pedál :)

Jövő hét vasárnap folyt.köv.! :) Zsuzsi"

(Addig pedig több infó és bejegyzés fitnesz témában! Blanka)

Zsuzsi Programjához a zuglói Corner Fitness Klubot választottuk! Köszönjük a lehetőséget! www.cornerfitness.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr9416307958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása