Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Biztonság érzet és fitness

2015. július 31. - Blanka Hámori

Már írtam egyszer valahol a biztonságérzet fontosságáról, de tegnap egymástól függetlenül 2x is szóba került a téma, méghozzá elég komoly témák kapcsán.

merleg

A biztonság érzet ellentéte a harcrakész állapot. Vagyis vagy biztonságban erzem magam, ellazulok és nem görcsöl (paraszimpatikus idegrendszer) vagy készen állok, figyelek, megfeszülök (szimpatikus idegrendszer).

Ennek van köze a fitnesshez? Nagyon is!

Pl. a stresszevés kapcsán. Nagyon sikeres , magabiztos nők, akik egész nap helytállnak egy kemény világban - és adott esetben nincs kis család, meleg feszek (de legalább egy támogató pár) ... Este egy jó film/könyv. És némi rágcsálni való. (Nem feltétlenül sok, csak pont annyi hogy plusz kalóriát jelentsen)

Ott a rágcsa = kuckó. Mert mindenkinek kell egy kuckó. Amit ismer, ahol ellazulhat. De ez lehet a cigi, az ivás, vagy akár az edzés, és más tevékenység. Bizony, a kuckó lehet építő, lehet romboló, lehet ember, hely, cselekvés. (Én ugye inkább életmód témában gondolkozom.)

zen-blue

 

Talán a legfontosabb tudatosítani, hogy mi a kuckóm. És ha nem tetszik a kuckóm (pl. rájövök hogy az evés az vagy más hosszútávon káros dolog), akkor az kezdő lépés lehet új kuckó után nézni. Nekem óriási élmény volt tizenévesen elkezdeni futni és erősíteni - a túlevésről úgy álltam le, hogy észre sem vettem. Automatikusan.

Én ugye (akár egy laza önbizalom hiányról van szó, akár kemény depresszióról) mindig a mozgást javaslom kuckónak, mert én ebben hiszek, de biztos ezer módja van, hogy a biztonság érzet kialakuljon.

class-nature-1

Nagyon komolyan vallom azt is, hogy ez a fajta biztonságérzet nem luxus, hanem alapszükséglet. Mert ugyanis ebben az állapotban indulnak be a gyógyuló folyamatok - testileg és lelkileg. A regenerálódás nem a harctéren megy végbe, hanem a meleg biztonságban.

A családban. Egy meditatív állapotban.
A flow-ban.
A szeretett munkámban.
A barátokkal való nevetésben.
A pillanatban mikor szeretem magam, és elfogadom, hogy vagyok amilyen vagyok, és itt-és-most nem kell küzdenem.

Komolyabban kéne vennünk a biztonságérzet jelentőségét, én azt mondom. :)

Blanka

Még több inspiráció és motiváció, valamint infó  fitness-témában: hírlevélben. :)

fantasy

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr1616308400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása