Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

30 lépés felfelé:Tedd meg azt, amit halogatsz (6.)

2017. november 26. - Blanka Hámori

Korábban írtam róla, hogy milyen motivációkból fakadóan kezdtem el apró lépéseket beiktatni az életembe - ebből a 6. nagyon lényeges elemnek bizonyult: a halogatással való leszámolás. Voltak bizonyos dolgok, amiket akár évek óta halogattam, és tudtam hogy ez nem jó. Úgyhogy most fogtam és lefejeztem a halogatást! :) Az elmúlt 2 hétben időt szakítottam néhány olyan dologra, amit évek óta halogattam, mert "a pillanat nem volt megfelelő", vagy "van sürgősebb feladat is", vagy "most erre nincs idő"... Érdekes tapasztalás volt! (Nyilván a dolog összefüggésben van egy előző, a 4. lépéssel, amiben a jelen pillanatba való visszazökkenésről írtam.)

A halogatott dolgok közül az apróbb elintéznivalókkal vagy örömteli "feladatokkal" kezdtem:

  • végigsétálni a Duna-parton hídtól-hídig, egyedül, este, csak úgy cél nélkül
  • elmenni színházba a barátnőimmel (évek óta nem voltam!)
  • egy új hobby beiktatása, ami NEM a munkámmal kapcsolatos (erről később még írok:))
  • megkötni egy megtakarítást, amit rég terveztem
  • családi albumba fotók válogatása (évekre visszamenőleg, 10000 mappából...)

Viszont a nagyon izgalmas, hogy mintha az Univerzum megérezte volna, hogy a projektem neve: " A HALOGATÁS KIVÉGZÉSE", mert a 2 hét során kifejezetten komoly döntési helyzeteket is elém lökött az élet:

  • megérkezett egy papír, amivel egy jogi ügyet tudok/tudtam végre rövidre zárni, amihez nagyon nem fűlt a fogam
  • választás elé érkeztem a munkában, és meghoztam a döntést, hogy váltok! Még mindig fitnesz, természetesen, de egy egész más perspektíva... Na de erről is később! :)
  • véglegesen kiiktattam 1-2 olyan embert, akiknél már korábban felismertem: minden erőmmel próbálok megfelelni, de ez sosem fog bekövetkezni. Nos, most ennek a próbálkozásnak is véget vetettem.
 

Az 5 másodperces szabály

A hétköznapjaimban pedig apró feladatokban iktattam ki a halogatást: az ún. 5 másodperces szabállyal. Ezt mindenképp szeretném Veletek megosztani, mert nagyon hatékonynak érzem!

Ez NEM az az 5 másodperces szabály, amire gondolsz, a földre esett ételek esetében, hanem egy halogatás-elleni módszer, aminek az alap tézise, hogy az ihlet 5 másodperc alatt elszáll - Mel Robbins '5 second rule' videója szerint.

Az egyéb gondolataink megölik a legjobb ötleteket, mindössze 5 másodpercünk van, hogy megvalósítás mezejére lépjünk! A módszerről: mikor jön egy jó ötleted, vagy van egy inspirált pillanatod, esetleg csak tudod, hogy valamit meg kell tenned, akkor számolj hangosan: 5 - 4 - 3 - 2 - 1 majd indulj el, és csináld.

A legjobb ötlet elhal, ha halogatod: a motiváció keresés és ráhangolódás helyett kezdd el azonnal megvalósítani azt. Ha egy kevésbé kellemes feladat vár, például kéne főzni, kéne edzeni típusú gondolatok, akkor is vesd be! Csak koncentrálj a cselekvésre, és láss hozzá. Én hamar észre vettem, hogy sokkal több mindent viszek véghez a teendői listámról, mint eddig. Egy csomó időt spórolok, kezdenek megvalósulni a dolgok. A töprengés helyét átveszik a tettek. Én magam is sokszor arrébb raktam egy-egy gondolatot, hogy "majd foglalkozom vele"; számtalan értékes cikk ötlete veszett kárba, mert félóra elteltével nem emlékeztem a téma vezérfonalára. Sokszor pedig hagytam a részletek, a "hogyan" elterelje a figyelmem, elbíbelődtem a részletekkel, ahelyett, hogy ténylegesen nekiláttam volna csinálni a feladatot.
Egyszer azt olvastam valahol, hogy a motiváció keresésnél sokkal hatékonyabb, eredményesebb akár motiválatlanul csinálni azt, amiről tudjuk, hogy az eredményhez vezet. Az élsportolóknak sincs mindig kifejezett kedvük az edzéshez, ilyenkor muszáj-üzemmódban fapofával nekilátnak a teendőknek. 

Az eddigi lépések közül egyértelműen ez az 6. hozta el az eddigi legkomolyabb változásokat! Elképesztően jól vagyok, a sok apróbb és komolyabb lépés együtt megtette a hatását, úgy érzem, mint aki újjá született! A perspektívátlan, depressziós, éjszaka álmatlanul forgolódó önmagam, amiről az első posztban írtam, most távolinak tűnik.  De nem szeretném elkiabálni, hogy jobban vagyok, hisz még csak most jön a 6. lépés, ami a saját sportolásomról-alakformálásomról fog szólni... Egy hét múlva jelentkezem! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr5316308550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása