Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

30 lépés felfelé: elégedettség és hála (7.)

2017. december 03. - Blanka Hámori

Van egy anyuka-barátnőm (az oviban lettünk jóba), akivel nemrég együtt ebédeltem. Egy nagyon kiegyensúlyozott, magabiztos nő, akiről mindig rám ragad a jókedve és határozottsága. Ebéd közben kifejtette a mostani időbeosztását, munkáit és magán életét. Nagyon egyszerűen annyit mondott: "Most jó így. Azt hiszem le tudnék így élni egy életet."

Az az egy mondat nagyon érdekes és új érzéseket hozott elő belőlem. Én magam sosem vagyok elégedett. Állandóan valami problémát keresek, mintha egy folyamatos keresd-a-hibát-játékban vennék részt. Egy-egy jókedvű vagy kifejezetten boldog pillanatban is gyorsan emlékeztetem magam arra, hogy azért nagyon sok pótolni / rendbehozni való van az életemben.

Ezen az ebéden viszont meglegyintett az elégedettség szele. Nemrég írtam az érzelmi spirálról: e szerint a pozitív érzelmek alján az elégedettség van. Bevallom korábban mindig negatívan gondoltam erre a szóra, "mert hiszen az elégedettség a fejlődés útját állja!" Közben rá kellett ébrednem, hogy a folyamatos elégedetlenség pedig a boldogság útját állja.

Úgyhogy a 7. lépésként azt gyakoroltam (és gyakorlom továbbra is), hogy

néha kikapcsoljam az agyalós, hiba-keresős üzemmódot, és meglássam az életünkben azt, ami szép, ami jó, ami működik!

Ma például egy kifejezetten hosszú nap után

  • nem szóltam rá a gyerekre minden alkalommal, mikor automatikusan megtettem volna
  • elfogadtam, hogy nem pipáltam ki mindent a teendői listámról
  • a tükörbe nézve úgy döntöttem: akár elégedett is lehetek (ez a "21 napos kihívás" egyik feladat is egyébként)

Hovatovább, újra elővettem a HÁLA érzését, ami a legtöbb pozitív energiát tudja elhozni. Ennek fényében elkészítettem a 100 dolog amiért hálás lehetek listámat, ami nagyon is feltöltött, illetve illeszkedik az év végi hangolódáshoz:

  1. 10 közeli ember, akiért hálás vagyok
  2. 10 új találkozás 2017-ből, amiért hálás vagyok
  3. 10 fontos történés az Életemben, amiért hálás vagyok
  4. 10 hétköznapi tárgy, amiért hálás vagyok
  5. 10 negatív/félelmetes esemény 2017-ből, ami végül jóra fordult
  6. 10 zene, ami örömmel tölt el
  7. 10 helyszín, ahol imádok lenni
  8. 10 jó döntésem, amiért hálás vagyok
  9. 10 ember vagy élmény vagy könyv vagy film, ami megnevettet
 

Ez a 7. egy érdekes, tanulságos, de hosszantartó (talán soha véget nem érő) feladat nekem! Elégedettnek és hálásnak lenni a folyamatos elégedetlenkedés és aggódás helyett: úgy érzem ezt napi szinten tovább kell gyakorolnom! És feltenni néha a kérdést, hogy tragédia-e ha valami úgy van, ahogy van? Dráma-e egyáltalán? Mi történik, ha ez nem változik? Azt kell mondjam, én az elmúlt napokban, sok dologgal kapcsolatban rájöttem, hogy csak én fokoztam  a semmit, és egy kis nyitottsággal, rugalmassággal, elfogadással egy csomó dráma kiküszöbölhető!

Hamarosan jövök a 8. feladattal:) Hogy mi ez a 30 lépéses projekt, arról itt olvashatsz bővebben.

A 1-6. feladatot itt találod.

Blanka

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr3616308558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása