Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Zsuzsi naplója 3. rész (Nagy Megújuló program)

2020. november 24. - Blanka Hámori

 

Zsuzsi a Nagy Megújuló Program harmadik hetéről számol be ma. Olvassátok szorgalmasan, mert a bejegyzésből kiderül, hogy hősnőnk a héten majdnem feladta az egész programot! És az is, hogy habár szeretjük Halász Juditot, néha jól esik tombolni a spinning óra dübörgő zenéjére... :P

3. HETI PROGRAM:
2 erősítő (1 otthoni kézisúllyal, 1 edzőtermi gépekkel)
3 kardió edzés
3 lélek-nap: a Meditáció napja, az Önszeretet napja, a Semmittevés napja

 

ZSUZSI NAPLÓJA

HétfőA mai napon ismét egy kardió edzés várt rám, amit ezúttal is a gyerekek alvóidejére terveztem be. A programban Blanka becsempészett még egy blokkot, ami ráadásnak nehezített volt.  Mindehhez kipróbáltam egy közeli konditermet (sajnos a Corner Fitnesz nincs túl közel, ezért kell időnként „megcsalnom”, pedig igazán színvonalas, remek gépekkel felszerelt terem). Bicajjal kezdtem, ellipszis trénerrel folytattam, majd utolsónak a futópad következett, ahol megpróbáltam az új blokkot is teljesíteni. Kb. a felénél nagyon forgolódtam, hogy merre lehet egy oxigénsátor, de sajnos nem volt, hiába a jó felszereltség itt is… Helyette a teremben lévő gyúrósok motiváltak, mások előtt nem szeret az ember beégni… Összeszedtem magam és még az edzés végére berakott sprintet is lenyomtam. Gyors hasazás után irány haza. Este megint nem kellett altatni.
A nap fénypontja az volt, hogy édesapám megkérdezte mennyit fogytam már? Szerintem 1-1,5 kg-t, de szerinte sokkal többet… hmmm Igen, alakulgatok, még ha nem is kilóba. 2 hét és már most látható a különbség. Feldobódtam :) Megéri!

Kedd: Lányom taknyosan ébredt. Hurrá.. még oviba se jár, de folyton összeszedünk valamit, ami természetesen 1 nap késéssel az öccsén is látható nyomokat hagy.. Beteg gyereket szerintem az anyák még nehezebben hagynak magukra 1-2 órácskára, én legalábbis sose… de ezt most nem hagyhatom abba. Most, hogy kezdenek jönni az eredmények és még annyira nem is kellett érte megfeszülnöm.. na jóóó, nem egy sétagalopp, be kell valahova paszírozni az edzéseket, csinálni kell, de megoldható és ami megoldható, az nem is olyan bonyolult, ugye? :) A mai napom meditációs nap volt, mely kimerült abban, hogy 2 orrszívó-porszívózás között elmélkedtem egy kicsit.. Miért? Miért? Miért? Ilyenkor persze jól esne egy kis csoki.. vagy süti. .hátha feldob… Elcsábultam… 1 kocka étcsoki lecsúszott… szánom-bánom, de jól esett :) Izgalommal várom a másnapot, hogy változik az állapotunk…

Szerda: Mélypont.. rá kell jönnöm, hogy ez talán mégsem anyukáknak való.. a gyerekeknél folyton van valami… most csak egy kis orrfolyás, nyűgösség, máskor meg más… De aztán amíg ezen kattogtam megvilágosodtam… A Fitneszanyunak pont ez a célja. Segíteni azoknak az anyukáknak, akik nem tudnak elindulni  ezen az úton, egészséges életmód, mozgás… Nekem viszont, mint nyertesnek, kutya kötelességem élni ezzel a lehetőséggel, vagyis hülye lennék kihagyni egy ilyen alkalmat.

Láztalanul ébredtünk. Mivel a férjem is remekül ért az orrszíváshoz, meggyőztem magam. Edzenem kell… Nem tudok többet tenni azzal sem, ha itthon maradok.. elindultam is a Corner Fitneszbe. Hámori Blanka már várt rám tündéri kisfiával, akit már babaként vonz az edzőterem világa. Ez nem véletlen :)

A mai erősítésem nem volt egy laza menet.. Bevetettük a gépeket a formálásomba és így nagyobb súlyokkal is tudtunk dolgozni legnagyobb örömömre… Blanka nagyon jól felkészült személyi edző, otthonosan mozog a teremben, minden gyakorlatra kitér, hogy helyes, mely izmokat mozgatjuk, milyen más alternatíva van adott izomcsoport edzésére, így egész órán éreztem, hogy jó kezekben vagyok, a kisfia pedig egy kis tündér, zenére táncolva drukkolta végig az órát és mindketten bebizonyították, hogy gyerekkel sem lehetetlen eljutni egy terembe.

Alighogy végeztünk Bihari Nóri már várt rám. Utólag talán nem ciki elárulnom.. nem számítottam arra, hogy ez a beszélgetés ennyire hasznos lesz és ilyen rövid idő alatt ennyi mindenre kitérünk. Mérésekkel és az étkezési szokásaimmal kezdtük. Kiderült, hogy van reményem, sőőőt, az izomtömegem jobb az átlagnál :) remek :) de hol??? Sajnos ezt a gép nem mutatta :)

Nóri dietetikus… Kérdezhetitek, hogy miért van szükség egy dietetikusra, hiszen úgyis tudjuk, hogy mit nem szabad enni. Pizza, kakaóscsiga, csoki, keksz, sütemény, de ha egyszer olyan finomak! Aztán  megpróbáljuk kerülni ezeket a durva szénhidrátokat, de olykor úgyis elcsábulunk, ha tehetjük… Igen, egy részről kell egy jó nagy akaraterő és elhatározás. Másrészről ez csak egy igen kicsi része annak, hogy mit nem szabad, a változásnak pedig nem kell feltétlen drasztikusnak lenni. Sokan azt gondoljuk, hogy csak drasztikus változással van eredmény… nem.. igaz, hogy így lehet gyorsan és sokat leadni, de amint újra elcsábulunk úgy lehet visszaszedni, akár dupla annyit, hiszen a szervezet elkezd raktározni… nehogy újabb sanyargatásnak legyen kitéve, de akkor mit tegyünk? Cukor helyett bár drágább, de vannak alternatívák. Stívia, Nyírfacukor (Xillit), stb… Fehér liszt helyett pedig létezik teljes kiörlésű is, ugye? Pl. ha saját sütésű pizzát sütünk, 60 % rozsliszttel, 40 % fehérrel, lightos feltéttel (csirkemell sonka, zsírszegény sajt, zöldség) bátran fogyasztható. Süti? Isteni zabsütik vannak, „egészséges” muffinok, ha már esszük.. Sok-sok apró változást be lehet vezetni, ráadásul anyaként már nem csak saját magunkért felelünk. Ki ne akarná gyermekének a legjobbat? Rengeteg jó tanácsot kaptam, elméleti háttérrel, 1,5 óra beszélgetés után lezsibbadt fejjel érkeztem haza, de már most tudok néhány apró változást, amit megpróbálok becsempészni az étkezésünkbe, ami még az időmbe is belefér. (cukor lecserélése, joghurt házi készítése, stb…)

Nóri tudása lenyűgözött. Precíz, összeszedett, még recept ötletekkel is ellátott. Mindenkinek csak ajánlani tudok egy ilyen beszélgetést, mert ha csak egy kis részét átültetjük a mindennapokban, már volt értelme. Ráadásul nem tilt semmit, azt az elvet vallja, hogy mindent lehet megfelelő odafigyeléssel, megfelelő időpontban, esetleg kis változtatással elkészítve (lsd.fenti ötlet). Nagyon örülök, hogy nekem lehetőségem volt átbeszélni vele a dolgokat. Bevallom, magamtól én sem mentem volna. Nem a pénz miatt, mert ahhoz képest, hogy mennyi infót és tanácsot kaptam igazán nem egy összeg, hanem mert nem gondoltam volna, hogy ez ilyen hasznos, az életmódváltozáshoz pedig elengedhetetlen. Ha valaki szeretné megreformálni, egészségesebbé tenni a családja étkezését, ajánlom! (biharinori@yahoo.com)

dietkep.jpg

A csütörtöki nap nagy nap… Ma kardioznom kellett.. Aki ismer tudja, aki nem most megtudja, hogy korábban én magam is intenzíven sportoltam, kézilabda, aerobic, spin racing.. Aztán elkezdtem órát tartani hobbiból.. és ma vettem a bátorságot.. újrakezdtem. Azt hittem minimum 1 év fog kelleni az edzettségem visszaszerzéséhez 3 év kihagyás után, de ez a két és fél hét olyan intenzív volt, hogy úgy döntöttem belevágok, maximum leesek a bicikliről, de most volt rá lehetőség…. Aki még nem próbálta a spin racing órát, annak feltétlenül ajánlom. Kőkemény bicajozás, zsírégetés, állóképesség fejlesztés folyik 1 óra alatt. Kicsit keményebb lett így a mai kardióm, de megérte… Kicseréltek. Emberek között, jókedvűen, zenére mozogtunk :) Köszönöm Nektek ezúton is! Élmény volt, jövő héten folyt.köv! :) Meg kell még jegyeznem, hogy a jelenlevők között velem együtt 4 olyan anyuka volt, akinek 5 évnél kisebb mindkét gyermeke. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen! Jó szervezéssel és támogató családi háttérrel igenis lehet időt szakítani az edzésekre, ha valaki nagyon akarja.

És a zene.. korábban gyártottam CD-ket az aktuális slágerekből az óráimra. 3 éve csak a „csipkefa bimbója” és az „Én elmentem a vásárba” típusú örökzöldeket nyomjuk reggeltől estig melyet egy kis Gryllus és Halász Jutka színesít, így már ez külön öröm volt, hogy meggúgliztam a 2012 / 2013 év slágereit és ZENÉT hallgattam!!! Ha hasonlóan elavultok vagytok etéren, próbáljátok ki!

Pénteken végre volt egy pihenőnapom, gondoltam reggel.. de aztán napközben elkezdett hiányozni a mozgás. Volt ezer más dolgom, bevásárlás, meló ,stb, de valahogy hiányérzete volt a testemnek. Ennyire belejöttem volna 2,5 hét alatt? Nem tudom… de talán igaz a mondás, minden kezdet nehéz, aztán visz a lendület :) Ma egy lélekápolós napom volt, az önszeretet napja. Néhányan érdeklődtetek, hogy milyenek is ezek a napok, így gondoltam ezt megosztom.  Az igazat megvallva ezzel az önbizalom kérdéskörrel eléggé hadilábon állok, így megpróbáltam elvégezni a gyakorlatot. Nem mondom, hogy sokkal jobban vagyok, de legalább elgondolkoztam a dolgon és már ez is jót tett. Ha Nektek is fogytán az önbizalmatok, magatokra nem figyeltek, érdemes szánni rá pár percet: össze kellett gyűjtenem mik azok a külső tulajdonságok, amiket szeretek önmagamban. Itt már el is akadtam, de aztán nagy nehezen találtam 2-t. Ugyanez volt a belsőre is, vajon ki mit szerethet bennem, és én magamban. Mit értem el eddig? Kudarc, amiből felálltam? Stb… A feladat jellegét értitek, el kell gondolkozni azon, hogy miért is vagy úgy jó ahogy vagy :) Győzd meg magad! :) Írásban megoldva a végén biztos jobban fogjátok magatokat érezni. Minden számít. Jó vagy a konyhába? Több nyelven beszélsz? Munka mellett tanulsz? Barátaid felnéznek Rád? Szedj össze mindent!

Hétvégén két edzés is várt rám, az erősítőt letudtam szombaton. Emelt mennyiség, nem esett jól, csak mikor vége lett. Bár lányom kedves volt, odajött, hogy kivegye a kezemből a súlyzót, bizonyára már látta rajtam a szenvedés jeleit, majd próbált érdeklődni fekvőtámasz közben, hogy én mégis mit csinálok, de aztán apa megoldott a helyzetet, rögtön bábozni kezdett, amivel képes mindkét gyereket odavarázsolni maga mellé. Délután meg apa sportolt, így a gyerekekkel lementem a Duna-partra játszóterezni és végre napozni. Nagynéni is csatlakozott egy laza 6 km-es futás után, hogy bedobjunk egy limonádét. Hiába a sport az fontos :) Holnap egy „kis” kardiózást kell valahova besűrítenem, mert úgy belejöttem. ..

Vasárnap… a semmittevés napja volt eredetileg előírva, már nagyon vártam, de kellett nekem hamar visszarázódni, Fitneszanyu rögtön módosított a programon, mert figyel arra, hogy az edzéstervet alakítsuk hozzám és ne én igazodjak az edzéstervhez :) Így a kardiót ebéd utáni alvásidőben teljesítettem. Utólag, mint minden mozgás, ez is nagyon jól esett! Ezzel el is érkeztem a program feléhez. Szalad az idő. Eltelt 3 hét és terveim szerint jövő héttől megint szigorítani fogok az étrendemen. Hogy hogyan? Úgy gondoltam, hogy kisebb tányért választok ebédre… Megmarad az illúzió, hogy tele lesz a tányér… Jövő hét végén kiderül, hogy bevált-e és a 4. hét végén részeredményekről is beszámolok, cm-ben és kilóban történt-e vajon változás…

 

Ha érdekel, hogyan alakul át Zsuzsi hétről-hétre, akkor jövő vasárnap nézz vissza a blogba! És persze hét közben is, hiszen újabb és újabb bejegyzésekkel jövök hét addig is! :) Ne feledd, hogy a facebookon is folyamatosan kérdezhetsz, elmondhatod a véleményed! Várunk! Üdv, Blanka

Zsuzsi Programjához a zuglói Corner Fitness Klubot választottuk! Bihari Nóri dietetikussal is itt konzultált. Köszönjük a lehetőséget! www.cornerfitness.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr9616299678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása